måndag 19 januari 2009

snön överraskar igen

Det är ju himla underligt, det där med att det snöar i januari eller februari. Man blir totalt överraskad och står som ett frågetecken när man ska ta sig utanför dörren-ut i världen. Helt plötsligt inser man vad anledningen är till att köpa fodrade stövlar och tjocka sulor. Fast problemet är att jag varje år tänker: "helt onödigt, det blir ju ändå inte vinter i Sthlm" och "jag lämnar mina tjocka skor hemma, de behöver jag bara när jag ska åka skidor"... men ack så är snöslasket där och de tunna sulorna måste bättras på med tjocka sockar och iläggssulor. Och man förbannar sin dumhet och fåfänga.

Men några som verkar bli ännu mer överraskade av snön varje är är SL. Det är helt sjukt. Det snöar varje år. Och varje år blir ALLA tåg i Sthlm apförsenade. D¨menar jag ALLA!! I dag var det 3 bussar som inte dök upp när jag skulle ta mig hem från Telefonplan. Så där stod jag med mina tunna sulor och förbannade SL. Tur att jag i af hade på mig min Mammutjacka under min vanliga kappa. Tack för den perfekta julklappen pappsen!

Dags för en varm kopp te.

Inga kommentarer: