lördag 31 januari 2009

Linjär karriär och Lemon curd-glass

Konstigt det där hur situationer kan förvandlas så snabbt. I går lagom deppig för jobbsituationen, fick inte så mycket gjort och orkade inte ens ta mig till gymmet. Idag upp i ottan efter mycket grubbel och typ noll sömn i natt, supermycket på jobbet, en macka till lunch-vid skrivbordet och sedan till gymmet. Hem, fixa lite käk och ha mysig kväll med brudarna. Räkafton fast med vatten istället för vitt vin och fullkornsbröd istället för vit baguette. Hemmagjord aioli och nya favvon Lemon curd-glass från Sia. En vit kväll alltså. Med karriärsnack och killsnack. Skönt och precis vad jag behövde efter denna veckan.
Funderade över min karriärprofil, linjär, experten eller utvidgande? hm tål att tänkas på. Tror ju att jag vill ha en linjär karriär, men hur vet jag att det passar mig egentligen? Moa lovade att jag skulle få göra testet som visar var man hamnar. Exciting.
Just nu är det ju inte så mycket karriär överhuvudtaget att skryta med så man bör väl börja i rätt ände. Med att skaffa ett jobb exempelvis..

Nästa vecka blir det också jobb i alla fall. så nu har jag således en välförtjänt (nåja) helg!

Sweet!
//M

Inga kommentarer: