söndag 18 januari 2009

Söndagsångesten sätter in

Helg är skönt men söndagskvällar är jobbiga om man vet att måndag morgon betyder jobbjakt. I morgon klockan 9.00 ska jag sitta vid datorn med telefonen i högsta hugg och se vad dagen har att erbjuda.
Tur att man har klok pojkvän och kloka vänner som peppar, ger stöd, småskäller när man deppar och pushar när det behövs. T vet precis när jag behöver en push för att inte bli lite deppig och tappa tron på min förmåga och L är perfekt på att ge stöd, eftersom hon vet precis hur det känns att vara i min situation. I morgon ska jaga ringa och försöka få lite intervjuer och förbereda för sommaransökningar (hur galet det än känns i januari...) Hoppas att jag får tag i några att prata med...och att de inser min förträfflighet..=)

Framåt eftermiddagen blir det promenad med lille Theo och hans mor.

Var på högmässa idag, prästbrudens första, på riktigt. Hon var grym, svårt att hitta en bättre prälle. Så enkelt är det. Uppenbarelsekyrkan, fantastiska fönster.

Sedan hade jag flickorna på fika och middag här, schysst. Like good old times.
Imorgon blir huset lite mer tomt, J åker söderut i en hel vecka.. tråkigt för mig.
Men på fredag kommer T, ska bli mysigt!

Men nu sängdags!

Inga kommentarer: