tisdag 11 november 2008

Höst i solen

Fantastiskt vilket väder Düsseldorf bjussade på när A & T kom på besök. Vansinnigt. Solen sken från en klarblå himmel och vi satt ute i solen och drack årets första Glühwein. Det kändes nästan konstigt att dricka juldricka i värmande sol... Men det smakade likväl gott. Och väl hemma kunde vi sedan svalka oss med hjälp av ölprovningen som anordnades. Såhär i efterhand kommer jag inte riktigt ihåg vilka poäng som gavs, men jag tror att Paulaner Hefe-Weissbier fick genomsnittligt högst poäng. Sedan Hacker Pschorr Sternweisse, Budweiser, Früh Kölsch och på sista plats Jever. Det var i alla fall så mina poäng föll, nästan. Även om jag tycker att Früh kanske är bättre än Budweiser. För den som inte provat Weissbier, är det ett måste. Fruktig och söt.


Sedan blev det traditionsenlig mat på kvällen. Jag lyckades med konststycket att beställa alla vegetariska tillbehör: potatismos, potatisknödel, rödkål och sallad, som en och samma rätt. Inte illa för att vara ett Brauhaus!! Servitören tittade lite konstigt men skrev utan några invändningar.

Såhär nyfikna och nöjda såg A&T ut innan de högg in på maten:


Mums!

Inga kommentarer: