fredag 14 november 2008

Det började som ilning...

...på underläppen. Jag smetade på extra mycket niveakräm och gick och la mig. Dagen efter var det en stor svullen blåsa. Munsår? Nope. Herpes? Jepp!
Så det var bara att knalla iväg till apoteket och säga:"Ich brauche etwas gegen Lippenherpes". Jo, du så charmigt är det.
och spänner som satan gör det. Och man får ABSOLUT inte använda någon form av annan läppkräm...
Nu har jag kletat den där vita salvan i två dagar och numera är det bara ett rött sår på läppen. Det enda positiva jag har upplevt är att jag nu vet hur nysilikonade brudar måste känna sig i läppen, även om det för min del bara rörde sig om en fjärdedels läpp som var svullen och utbuktande. Me ändå, en helt klart ny erfarenhet.

Vidare har jag idag lyckats med följande:
-Snubblat på datorsladden så att hela telefonen och modemet for i golvet..igen. Undrar hur länge det kommer hålla?
-Rakat av mig flera mm hud på högra fotknölen. Splat! Och orsakat litet blodbad i duschen.
-Nästan svimmat på apoteket efter min löprunda, en löparrunda som jag antagligen inte skulle gjort pga av
1) att jag har en infektion i kroppen. Se ovan: Lippenherpes
2) att jag inte hade ätit något innan. (Varje gång jag springer inser jag att jag MÅSTE äta något innan. igen och igen.
-Köpa apoteketprodukter jag kanske inte behöver pga nästan-svimningsanfallet på apoteket då jag knappt uppfattade vad kassörskan sa.
-Beställt Pesos och USD på banken, innan jag ändrade mig och gick ut, eftersom jag insåg att det var gratis om jag gjorde det på min egen bank.

Mycket tursam och smidig dag om jag får säga det själv.
Nu ska jag gå och köpa örtte. Om jag hittar till affären vill säga.

2 kommentarer:

L sa...

Darling! Det ar ju linda-takter pa dig. Harligt att hora...hehe.. Ta det nu forsiktigt o ra om dig sjalv. En Mexikosemester kommer sitta gott!! Du far pussa pa goda frukter o drinkar dar sa lange tills lappen ar fardiglakt.

Massa karlek!

Lever... sa...

mmm, anade att jag börjar bli mer och mer lik dig min underbara widis!!=) men det är det minsann inget fel på, förutom att det typ aldrig sluta blöd på benet,,,suck=)