lördag 14 februari 2009

Så kan det också vara...

Att en enkel tågbiljett till Stockholm kostar nästan 1000 kronor och man får skylla sig själv för att man inte förutsett och bokat tidigare. Tur att man har underbara päron som täcker upp för ens misstag. (som en danspartner täcker upp ens klena insatser, typ...)

Att man bara får ha med sig en, "I said ONE bag" som handbagage, "Can't you read the sign?", när man åker med Ryanair. Liten handväska eller dataväska inkluderad. Efter att ha tryckt ner min dator, min handväska och mina bredda mackor i den lilla lilla svarta resväskan, måste den vägas... Inga problem tänker jag...
12 kilo.
"Im sorry, you have to check in your luggage". You are sorry...??? Det är fan inget mot vad jag var när jag fick släpa mig bort till den aplånga check-in kön och snällt inse att den så billiga ryanair-biljetten skulle avrundas en sisådär 300 kronor uppåt efter att min lilla nätta väska checkats in...
Döm om min förvåning när den alldeles underbara kvinnan bakom disken glömmer/missar/skiter i att ta betalt för mitt incheckade bagage... Hela vägen genom säkerhetskontrollen var jag beredd på att höra: "Ms Karlsson to check in-counter 7 please." Men icke, redan kändes det som om jag sparat 300 spänn.... Nöjt gled jag förbi surtanten vid vågen och slapp till och med väga min nätta lilla handväska...

Att man ALDRIG ska lita på vad folk säger till e muntligt. Bokade en biljett på SJ, ringde extra innan för att kolla att jag kunde boka om biljetten till ett tidigare tåg om det skulle behövas. Inga problem den är ombokningsbar. Tror ni att den var det när jag väl kom till station glad i hågen över att hinna med ett tidigare tåg? Nope så klart inte. Tack för att det finns söta trevliga tågkonduktörer som ändå låter en åka med,

Att Fröslida är underbart vackert och att Stockholms slask känns oerhört långt borta.

Inga kommentarer: