lördag 10 november 2007

Ändkana

Jag tror att änderna i Düsseldorf har lite roligare än i andra städer. Anledningen heter ändrutschkana. Det är hur fiffigt som helst... såhär:
I en av floderna som flyter genom Hofgarten är det nivåskillnad på ett ställe. Alltså de söta små änderna befinner sig antingen uppe eller nere... och vad göra när de vill ner till kompisen "en våning ner"? Jo, då sätter de små änderna sig på arslet och kanar nerför en liten rutschbana. Hur gulligt som helst. Och roligt! Jag var tvungen att stanna upp i min löparrunda och skratta högt för mig själv när jag såg det häromdagen. Fatta vad kul... och sedan när de tröttnat på "grannen" är det bara att flyga upp igen.
Ja, jag vet... de kan ju flyga ner också...men ändå. Det är inte alls lika roligt. Jag tror att de flesta smarta änderna väljer rutschbanan. Det skulle jag gjort.
Varför har vi människor förresten inte fler rutschbanor? Tänk så roligt vi skulle ha jämt. Inga trista rulltrappor bara roliga kanor.
Fler rutschbanor åt folket!

//Mary

3 kommentarer:

Rebecca sa...

hej babe

nu är du ett år äldre och lite längre bort sen sist vi pratades vid. Hittade hit iaf. Ta hand om er

puss ses hej

Johanna Sax sa...

Hej Vännen!
Härligt att ni är i Vietnam nu, låter så skönt med kärlekssemester.
Verkar som du kommit lite till rätta i Dusseldorf, favoritcafé och allt.
Jag är hos Lina i Sydney, givetvis är jag frälst på stan. Idag ska jag agera housewife och laga mat till henne innan hon kommer hem.
Njut av tiden i värmen och hälsa Thomas.
Kram!

Unknown sa...

Ändrutschkanan låter fantastiskt! Det sklle jag vilja se! Håller helt med om att det åks alldeles för lite ruschkana i vuxen ålder. På Eriksdalsbadet finns det en vattenrutschkana som jag tittar på genom glasväggen när jag väntar på att aerobicspasset ska börja. Jag är sugen på att testa den, men samtidgt är jag lite rädd. Tänk om jag får vatten i näsan. Eller tappar kontrollen mitt i åket och landar på huvvet i vattnet. Det vore jättejobbigt. Puss på dig! från Stina