fredag 9 november 2007

Ekokaffe på hörnet

Åhh, jag älskar när jag hittar favoritställen som ligger nära min lägenhet. Nu har jag direkt hitat ett sådant. "The Ugly American Coffee House" eller nåt sånt heter det. Jag stegade in i går när jag kände mig sugen på lite miljöombyte, hittade en perfekt plats och beställde en stor kaffe latte. Kaffekoppen visade sig vara större än stor-den var enorm. Jag borde fattat det med tanke på att det är ett "American Coffee House". När jag slog mig ner med min bok om Tyskland frågade ägaren med ett strålande leende: "Are you american?" Det visade sig nämligen att hon var det. När hon förstod att så inte var fallet med mig verkade hon faktiskt ganska besviken. För att inte säga mycket besviken...
Men vad är det för fel på en trevlig svensk, tänkte jag och ansträngde mig för att skapa kontakt, men det gick så där..
However, stället hade schysst kaffe (man kan få sojamjölk och låglaktosmjölk och kaffet är ekologiskt) OCH de har gratis nätverk. Hur grymt som helst. När grannarna insett att vi snyltar på deras trådlösa nätverk är det alltid bra att ha en backup. Ugly american..mig blir du inte av med!!

Ciao bellas!

Inga kommentarer: