fredag 14 december 2007

Deutsche Bahn

Ikväll ska jag åka med Deutsche Bahn till Hamburg, dvs samma som Sveriges SJ fast för Tyskland. det ska bli nice. Maike har bokat första klassbiljetter och jag hoppas att kaffe ingår.. fast jag försöker att inte förvänta mig något. Man vet ju aldrig.

Igår hade jag luciafika här på Bagelstrasse med Maike och Axel. Jag hade ju utlovat lussekatter, men som ni vet (från mina inlägg innan) blev det ju liksom inga lussekatter...
Istället blev det lax, köttbullar, ägg med KALLES KAVIAR, sill, pepparkakor och hemmagjord glögg. Mumss filibabba, allt som är svenskt smakar liksom så himla mycket bättre om man inte är i Sverige.

Hur ofta äter jag kalles kaviar hemma till exempel? Typ aldrig, men här lovordar jag det till var tysk jag träffar. Ausgezeichnet! eller hur det nu stavas...

Dags att packa det sista och sedan åka spårvagnen till centralen.

C u soon!!

1 kommentar:

L sa...

Karlsson! Du måste ju uppdatera din blogg lite nu va tycker jag. Var ju jättekul att läsa! Jag har revivlat min o blivit värsta bloggqueenen, dock utan läsare... lindaspalabras.blogspot.com