fredag 12 december 2008

Tillbaka till verkligheten

Har redan varit hemma från semestern i över en vecka. Men tiden bara rinner iväg. Helgen i DD blev i julklapparnas och Glühweinets tecken. Jag och T inhandlade en stor del av de gemensamma julklapparna (!) och sedan avslutades helgen med vit Glühwein på Burgplatz med grannparet som avslöjade att de ska få barn. Totalt otippat.
I måndags kom jag tillbaka till ett kallare och mörkare Sthlm än jag väntat mig. Huset är lika mysigt, halvsunkigt och charmigt som vanligt. Adventsstaken stod i fönstret och kombosarna hade köpt julstjärna och redan första kvällen fick jag träffa det senaste tillskottet i kompiskretsen. Lille Theo. Han var hur söt som helst och tittade med stora ögon på den nytillkomna extra-mostern. Imorgon ska vi till Aspudden på middag och myskväll med föräldrarna till pyret.
Men innan dess en del arbete att ta tag i. Nu när resan är över är det ju dags att färdigställa den utlovade reseguiden!
Hepp.
Men ändå två bilder från Mexiko att värma er med i vinterkylan.


Inga kommentarer: